KONIN. Zespół Szkół Budowlanych – wybudują, nakarmią, naprawią

IS_030

Dzień Otwarty, zorganizowany dzisiaj w Zespole Szkół Budowlanych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie, dał gimnazjalistom możliwość zapoznania się z ofertą edukacyjną tej placówki oświatowej. Jest ona bardzo szeroka. I obejmuje nie tylko zawody budowlane.  W ZSB można zostać także …technikiem hotelarstwa czy technikiem żywienia i usług gastronomicznych.

Prezentacje odbywały się w wielu obszarach tematycznych. Prowadzono m.in. zajęcia warsztatowe, na których przyszli uczniowie mogli sprawdzić się w swoich wymarzonych zawodach. Zorganizowany został również konkurs zdobienia stołów wielkanocnych. Uczestnicy wykazali się dużym smakiem i poczuciem estetyki.

Podczas gdy gimnazjaliści, pod opieką nauczycieli i uczniów ZSB, korzystali ze wszystkich przygotowanych dla nich atrakcji, nauczyciele zostali zaproszeni na konferencję „Szkoła zawodowa – szkołą pozytywnego myślenia”, dotycząca zmian, które niesie reforma oświaty. Zapoznali się także z realizowanymi przez Zespół Szkół Budowlanych w Koninie projektami unijnymi, wspierającymi kompetencje uczniów i zwiększającymi ich szanse na rynku pracy.

W ramach tych projektów szkoła organizuje dla uczniów bezpłatne zajęcia i kursy zawodowe, np. wizażu, baristy, florysty, projektowania komputerowego w AutoCAD, obsługi wózków jezdniowych i wiele innych. ZSB uczy działania, planowania kariery, przygotowuje do zdania matury i podjęcia studiów oraz pomaga uczniom w rozwijaniu pasji i realizacji celów życiowych.

Obecnie ZSB kształci 1114 uczniów. We wrześniu 2012 stworzonych zostanie 12 oddziałów klasowych dla około 450 pierwszoklasistów. Kierunki kształcenia w technikum dla młodzieży to: technik architektury krajobrazu, technik budownictwa, technik geodeta, technik drogownictwa, technik inżynierii środowiska i melioracji, technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, kucharz, murarz-tynkarz, mechanik pojazdów samochodowych, ślusarz, stolarz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie.