![t18 t18](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t18.jpg)
![t17 t17](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t17.jpg)
![t16 t16](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t16.jpg)
![t15 t15](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t15.jpg)
![t14 t14](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t14.jpg)
![t13 t13](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t13.jpg)
![t12 t12](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t12.jpg)
![t11 t11](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t11.jpg)
![t10 t10](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t10.jpg)
![t9 t9](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t9.jpg)
Zespół Szkół Budowlanych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie był organizatorem seminarium dla pedagogów szkół gimnazjalnych pod tytułem: ,,Rola wychowawcza szkoły w świetle współczesnych problemów”. Przedstawiciele policji i wymiaru sprawiedliwości – Katarzyna Wiśniewska i Anna Zawadzka – mówili o odpowiedzialności karnej nieletnich oraz zachowaniach młodzieży niezgodnych z prawem. Wicedyrektor ZSB Izabela Andrzejczak poinformowała o funkcjonowaniu zespołu wychowawczego w tej placówce. Mówiono także m.in. o szkolnictwie zawodowym w obliczu trendów na rynku pracy oraz możliwościach wzbogacenia oferty edukacyjnej i wychowawczej dzięki realizacji projektów unijnych.
Z wystąpień wynika, że istotne jest uczenie odpowiedzialności i konsekwentne egzekwowanie zapisów związanych z tą odpowiedzialnością zarówno w ogólnym prawie, jak i prawie szkolnym. Na przykład w Zespole Szkół Budowlanych bardzo pozytywny efekt, i to w dłuższym okresie, przyniosło skreślenie z listy uczniów tych młodych osób, które na terenie szkoły spożywały alkohol. Jednocześnie wystąpienie jednego z absolwentów wskazało na znaczenie mądrości niektórych nauczycieli, którzy chcą dobrze poznać uczniów, motywować ich i wskazywać drogi, którymi można pójść.