AKADEMIA PRZEDSIĘBIORCY. Szacunek dla pracownika, Albert Einstein i artystyczny cyrk

IS_089

,,Zarządzanie strategiczne a zarządzanie personelem” – to temat kolejnej konferencji w ramach Akademii Przedsiębiorcy. Jego współorganizatorami byli: Redakcja dziennika „Puls Biznesu” oraz Kredyt Bank, a partnerami: T-mobile, Krajowy Rejestr Długów, Brian Tracy International oraz Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Patronat medialny miała Konińska Gazeta Internetowa. Zgromadzeni w Hotelu Niagara koło Konina przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw oraz samorządów szczególnie ciepło przyjęli wystąpienie Marka Stelmaszaka, wiceprezesa szkoleniowej firmy Brian Tracy International. Podkreślił on, jak wielkie znaczenie ma szacunek dla pracowników i docenianie tego, co robią. Zachęcał: Chwal publicznie, krytykuj prywatnie.

Wystąpienie Stelmaszaka nosiło tytuł: ,,Strategia przedsiębiorstwa a zarządzanie personelem w firmie”. Przekonywał, że strategia firmy powinna powstawać przy udziale pracowników, tak, aby czuli się jej współautorami. Bowiem wtedy będą bardziej zaangażowani w jej realizację.

Prelegent zachęcał do ciągłego poszerzania swojej wiedzy, bowiem ten, kto stoi w miejscu, cofa się. Ale – jak zaznaczył – wykształcenie, wiedza i doświadczenie to tylko 20 procent sukcesu. 80 procent – to aktywna postawa. ,,Trzeba być niespełna rozumu, aby robiąc to samo, co dotychczas, oczekiwać zmiany rezultatów” – przywołał słowa Alberta Einsteina.

Na temat tworzenia strategii przedsiębiorstwa, zapewnienia źródeł finansowania i możliwościach rozwoju mówił Sebastian Szubartowski z Kredyt Banku. ,,Strategia jest czymś, co ma fundamentalny wpływ na życie lub śmierć, na sukces lub porażkę firmy”, ,,W każdej skutecznej strategii jest odrobina szaleństwa, irracjonalności, kreatywności, których nie da się ująć w żadne zasady zarządzania” (za: Krzysztof Obłój – ,,Strategia organizacji”). Przykładem może być Cirque du Soleil, który proponuje cyrk artystyczny. Ta strategia przyniosła sukces, mimo że bilety na przedstawienia są drogie i nie ma pokazów zwierząt. Firma postawiła na widowiskowość i komfort oglądania. I wygrała.