PODSUMOWANIA 2011. Urząd Skarbowy w Koninie – lepsza jakość obsługi

IS_005

W roku 2011 w Urzędzie Skarbowym w Koninie zaszły spore zmiany. Zakończono remont i modernizację budynku US, dzięki czemu poprawiły się warunki pracy i obsługi interesantów. Kosztowało to, w cyklu 3-letnim, 2 mln 861,5 tys. zł. Środki finansowe wygospodarowano z własnego budżetu, dzięki ograniczeniu wydatków zwiazanych z egzekucją. Naczelnik Urzędu Skarbowego w Koninie Tomasz Szafoni podkreślił, że zadanie było trudne pod względem logistycznym, ponieważ US przez cały czas pracował. – Po remoncie na sali obsługi wydzielono stanowisko informacyjne. Liczba stanowisk operacyjnych zwiększyła się z 5 do 8. To na pewno usprawniło obsługę interesantów – podkreślił.

Zwiększyła się także liczba miejsc parkingowych. Przy okazji zmieniono organizację ruchu, tak, aby łatwiej było podjechać pod Urząd.

Poruszanie się po samym US ułatwia nowa wizauliacja. Poza tym jest miejsce, w którym można zaczekać na załatwienie swojej sprawy. Nie powinno więc być kolejek, które w niektórych miesiącach można było zobaczyć. Przy tym naczelnik Tomasz Szafoni zachęca do tego, aby – jeżeli istnieje taka możliwość – korzystać z internetu czy tradycyjnej poczty. Na przykład jest to najprostsza i najtańsza droga dostarczenia zeznania podatkowego.

W roku ubiegłym nastąpiły zmiany organizacyjne, które są kolejnym krokiem ku nowoczesnej administracji. Jak wyjaśnił naczelnik Tomasz Szafoni, wydzielono część obsługową i część operacyjną, zwiazaną z postępowaniami podatkowymi, kontrolnymi czy egzekucją. - W sumie był więc to udany rok. Przede wszystkim dlatego, że poprawiła się jakość obsługi i warunki pracy. Stawiamy na to, aby Urząd Skarbowy był jak najbardziej przyjazny podatnikom – podkreślił.