OD 1 LIPCA. Droga alternatywna Września – Konin płatna

viaTOLL - zdjecia od GDDKiA (2)

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wskazało odcinki dróg, które od 1 lipca 2012 zostaną włączone do sieci dróg płatnych systemu viaTOLL (dotyczy to pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz pojazdów, które mają więcej niż 9 miejsc siedzących). Będzie to m.in. droga krajowa nr 92 na odcinkach: Września – granica miasta Konina oraz dalej do Łowicza. Od 1 czerwca 2012 roku kierowcy samochodów osobowych mogą dobrowolnie dołączyć do systemu viaTOLL na odcinku autostrady A2 Konin – Stryków. Dzięki małemu urzadzeniu viaAUTO można będzie za przejazd zapłacić bezgotówkowo, nie zatrzymując się w punktach poboru opłat. Poinformowali o tym na konferencji prasowej w Koninie przedstawiciele Biura Prasowego viaTOLL. Bardzo dobra wiadomość dotyczy obniżenia od 12 maja opłat za przejazd autostradą z Konina do Strykowa do 10 groszy za kilometr.

System viaTOLL działa od lipca 2011 roku i w początkowej fazie obejmował ok. 1565 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad zarządzanych przez GDDKiA. 1 lipca 2012 roku nastąpi pierwsze rozszerzenie sieci dróg płatnych. Nowe odcinki mieć będą łącznie 325 km długości. Będą to:

  • fragment drogi ekspresowej S7 Elbląg – węzeł Pasłęk-Północ o długości 13,7 km
  • dwa odcinki drogi krajowej nr 91: od skrzyżowania z drogą krajową nr 6 do węzła Nowe Marzy oraz od skrzyżowania z drogą ekspresową S5 – do Łysomic (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 552) o łącznej długości 141 km
  • droga krajowa nr 92 na odcinkach: Września – granica m. Konin; granica m. Konin – Łowicz (skrzyżowanie z drogą krajową nr 2 i nr 14) – łączna długość tych odcinków to 169 km
  • droga krajowa nr 94 na odcinku Modlnica Folwark 1 – węzeł Radzikowskiego o długości 2,5 km.

Łącznie z wymienionymi wyżej odcinkami, system będzie obejmował ok. 1890 km dróg. Dołączenie fragmentów dróg krajowych nr 91 i 92 spowoduje równomierny rozkład ruchu ciężkiego pomiędzy drogi krajowe i równoległe autostrady. Aż dotąd odcinki wymienionych wyżej dróg krajowych były bezpłatną alternatywą wobec równoległych fragmentów autostrad A1 i A2.