![t18 t18](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t18.jpg)
![t17 t17](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t17.jpg)
![t16 t16](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t16.jpg)
![t15 t15](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t15.jpg)
![t14 t14](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t14.jpg)
![t13 t13](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t13.jpg)
![t12 t12](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t12.jpg)
![t11 t11](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t11.jpg)
![t10 t10](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t10.jpg)
![t9 t9](http://koninskagazetainternetowa.pl/wp-content/gallery/tajwan/thumbs/thumbs_t9.jpg)
Rozpoczął się nowy rok szkolny. Stawia on przed młodymi ludźmi, ich rodzicami i nauczycielami wyzwanie jak najlepszego wykorzystania czasu w szkołach, zarówno w zakresie zdobywania wiedzy, jak i poszerzania umiejętności społecznych. Tymczasem – jak w swoim raporcie podkreśliła Najwyższa Izba Kontroli – w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych nie wykorzystuje się wszystkich potencjalnych możliwości uczniów. W ramach pomiaru efektów kształcenia za pomocą EWD (edukacyjnej wartości dodanej) stwierdzono, że w połowie skontrolowanych gimnazjów oraz w trzech czwartych szkół ponadgimnazjalnych, uczniowie nie uzyskali oczekiwanego przyrostu wiedzy i umiejętności po zakończeniu kolejnego etapu kształcenia.
,,Należy zaznaczyć, że podczas egzaminu gimnazjalnego uczniowie szkół niepublicznych osiągnęli niższe wyniki niż ich rówieśnicy ze szkół publicznych, pomimo lepszych warunków organizacyjnych w niepublicznych gimnazjach. Zdaniem dyrektorów skontrolowanych szkół przyczynami niskich wyników nauczania są m.in.: wysoka absencja uczniów na zajęciach lekcyjnych, niska motywacja do zdobywania wiedzy i wykształcenia, brak chęci do uczestniczenia w zajęciach dodatkowych, niski poziom wiedzy ucznia z poprzedniego etapu edukacji, przyjmowanie uczniów (z powodu niżu demograficznego) bez względu na wyniki egzaminu gimnazjalnego i ich możliwości intelektualne, niedostosowanie społeczne uczniów, problemy rodzinne oraz zmiany w egzaminach i podręcznikach szkolnych” – czytamy w raporcie NIK.
Przeczytaj raport NIK ,,Efekty kształcenia w szkołach publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych” – tutaj